Czytanie lektury wydaje się być nudne? Uczniowie negatywnie podchodzą do tego zadania? Nie u nas w szkole! Uczniowie klas piątych, w ramach projektu „Lekturomania”, stworzyli wspaniałe gry planszowe, które sprawdzały wiedzę z przeczytanej lektury Ferenca Molnara „Chłopcy z Placu Broni”. Pojawili się „Lekturowi Milionerzy”, „Grzybobranie na Placu Broni”, „Postaw na Plac Broni”, „Lekturowe 1 z 10” i wiele innych. Klasy nie tylko wykazały się ogromną kreatywnością, ale również wiedzą, którą nabyli podczas czytania książki oraz lekcji. Trzeba przyznać, że taki sposób powtórzenia wiadomości podoba się uczniom najbardziej. Każdy uczeń musi zaprezentować swoją autorską grę, przedstawić zasady oraz sprawdzić w klasie jej użyteczność. To nie lada wyzwanie dla każdego. Uczniowie świetnie poradzili sobie z tym zadaniem, czego dowodem były nie tylko wysokie oceny, ale również szerokie uśmiechy po lekcji języka polskiego.
Agnieszka Jaworska





















