Konkurs na ‘MISTRZA INSTA.LING-u’

Data i godzina wydarzenia
Rok szkolny
2019-2020

W tym roku szkolnym znów dołączyliśmy do społeczności IntaLing! Zespół Edukacyjny nr 10 w Zielonej Górze (w skład którego wchodzi Szkoła Podstawowa nr 29 w Zielonej Górze) bierze udział już trzeci raz z rzędu w kolejnej edycji programu InstaLing dla szkół (jego dokładna nazwa to: XV Edycja Programu InstaLing dla Szkół). Czas trwania Programu to semestr zimowy roku szkolnego 2020/2021. Dziecko po otrzymaniu loginu i hasła od swojego nauczyciela języka angielskiego (Magdalena Andrzejewska lub Agnieszka Śmiech-Stankiewicz) rozpoczyna pracę z niewielkim zestawem nowych słówek do nauki. Konieczne jest zalogowanie się na stronę internetową www.instaling.pl na dowolnym urządzeniu elektronicznym w dowolnym czasie i miejscu. Nauka realizowana jest poprzez quiz, w którym dziecko dopasowuje słówka bądź frazy do zdania wyświetlonego na ekranie. Dodatkowo można posłuchać wymowy każdego słowa, przygotowanej przez profesjonalnego lektora. Pojedyncza sesja trwa od kilku do kilkunastu minut, dzięki czemu unika się monotonii i znużenia dziecka. Najlepsze rezultaty daje systematyczna praca. Nawet kilka minut na naukę przyniesie efekty, jeśli tylko będzie to codzienne kilka minut.

Dla zobrazowania Państwu korzyści przedstawię konkretne liczby, liczby angielskich słów, które uczniowie opanowali bardzo dobrze poprzez liczne powtórki przy pomocy systematycznego korzystania z tej aplikacji w ubiegłym roku szkolnym, w drugim semestrze.

R A N K I N G      S Z K O L N Y :

334 słowa- 0018, kl.5a    ---> I miejsce

314 słów- 0010, kl.5a      ---> II miejsce

303 słowa- 0004, kl.6a   ---> III miejsce

293 słów- 0014, kl.5c     --->  wyróżnienie

290 słów- 0026, kl.6a     --->  wyróżnienie

 

Najlepszy uczeń/uczennica nauczył/ła się od 290 do 334 słów w 3 miesiące! To jest niesamowite, prawda? Te liczby są zadowalające i przekonują mnie, nauczyciela, aby znów ‘wykorzystać’ ten bezpłatny program do nauki słownictwa w tym roku szkolnym. W tej edycji jest dodatkowo możliwość przeprowadzania e-kartkówek, które uczniowie będą mogli pisać w domu ze słów, które zostaną im wskazane. Na pewno sprawdzimy taką formę testowania- może uczniom się spodoba taka forma zdobywania ocen, zobaczymy? :-)

Na koniec proszę zapoznać się opiniami rodziców, których dzieci skorzystały z Instaling’a w ubiegłym roku szkolnym. Cytuję, ale nie podam konkretnych nazwisk/imion ze względu na ochronę danych osobowych:

Rodzic 1: „Dziękuję ślicznie za informację i pochwałę syna. (..) Syn mówił nam o tym programie, ale tak nie do końca wiedzieliśmy o co mu chodzi : ) (…) syn sam zaczął działać i pokazał nam o co chodzi. Super sprawa!!! Oczywiście motywujemy go do ciągłej pracy i jesteśmy dumni, że tak się wkręcił. Również mamy nadzieję, że tak mu zostanie:) Bardzo chciałabym również podziękować Pani za inicjatywę i świetny pomysł. Na pewno, dzieciaki dzięki temu szybciej przyswajają słówka i to w sposób praktycznie bezbolesny :) :)”

Rodzic 2: „(…) syn sam pilnuje systematyczności, co mnie bardzo cieszy. Przekonał się, że to pomaga mu zapamiętać większość słówek. Ja też uważam to, ża dobry pomysł na naukę języka, tym bardziej, że zajmuje to naprawdę niewiele czasu.”

Rodzic 3: „(…) dziękuję w imieniu córki i moim jako rodzica za super pomysł z zalogowaniem się do Programu InstaLing. Uważam to za coś pozytywnego i pomocnego w nauce języka obcego. (..) bardzo serdeczenie proszę o wyrozumiałość odnośnie efektywności nauki słówek z j.angielskiego, gdyż dla dziecka DYSLEKTYCZNEGO jest to bardzo trudne. Opanowanie słowa w formie ustnej jest ciężkie, a dodatkowo forma pisemna bywa często nieosiągalna. Jesteśmy z córką gotowe na pełną współpracę z Panią jako nauczycielem i na ciężką pracę.”

Rodzic 4 „(..) bardzo bym chciała, aby można było dłużej z tego korzystać”

Rodzic 5 „(..) Ależ mnie Pani zaskoczyła, oczywiście pozytywnie. Córka bardzo lubi wykonywać te testy, rzeczywiście czasem z różnych powodów nie wchodzi, ale kiedy już się zaloguje to mogłaby robić jeden test za drugim. Gdy pojawia się nowe słownictwo (a są to już drugie i trzecie formy czasowników nieregularnych najpierw prosi mnie o pomoc). Kiedy dany wyraz trzeba wpisać po raz kolejny widzę, że z uśmiechem i poczuciem zwycięstwa sama je wpisuje :) (..) wiem jak ważne jest nagradzanie również pozytywną oceną, która często jeszcze bardziej motywuje do pracy. (...) Raz jeszcze dziękuję za docenienie jej pracy, fajnie, że dzieci mają taką fajną nauczycielkę jak Pani, która stawia na innowacyjność :-) ”

Rodzic 6 „(..) córka często zapomina, żeby powtarzać i przykleiła sobie karteczkę na laptopa dla przypomnienia. Jeszcze raz dziękuję.”

Rodzic 7 „(..)Dziękuję. Córka bardzo chętnie wchodzi na tę stronę, którą Pani podała.”

Rodzic 8; „(..) nie miałem pojęcia o tych możliwościach. Wspólnie z córką, powoli, rozpracowujemy :) stronę.”

Rodzic 9 : „Bardzo fajna sprawa, poznałam z córką też nowe słówka. Świetny sposób na naukę. Będziemy systematycznie ćwiczyły :)”

Sami Państwo wypróbujcie ze swoim dzieckiem ten sposób na naukę słówek (InstaLing). Przez kolejne 3 miesiące systematycznej pracy zobaczymy ile uda się nauczyć słówek uczniom?  18 grudnia 2020roku zrobię ranking szkolny, gdzie przedstawię kto (z której klasy) i ile słów się nauczył w czasie trwania konkursu (od 15 września do 15 grudnia 2020r.).

Dla urozmaicenia tegorocznego konkursu nawiązałam współpracę z innymi szkołami podstawowymi w Polsce (m.in. w Majdanie Nepryskim, Chełmie, Chmielniku, Lipnicy Murowanej, Mławach, Drzewianach, Prusach, Czuryłach), aby porównać‘nasze’najlepsze wyniki instalingowe (ilość bardzo dobrze opanowanych słów w 3 miesiące przy pomocy Insta.Ling) z wynikami uczniów szkół partnerskich. I wyłonimy zwycięską szkołę MISTRZA INSTA.LING-u. Podanie zwycięskiej szkoły nastąpi 21 grudnia 2020 roku. Gorąco zachęcam wszystkich uczniów naszej szkoły do udziału.

Przy okazji uczniowie będą mogli zapoznać się z regionami Polski, w których są położone szkoły ‘partnerskie’ poprzez zaznaczenie tych miejscowości na mapie Polski, szukanie informacji o ich turystyce regionalnej, tradycji, zabytkach i historii itp. Wszyscy uczniowie, którzy będą systematycznie logować się na stronę www.instaling.pl otrzymają DYPLOMY.

Kwestia dodatkowych nagród/upominków zależy od decyzji rodziców i rady rodziców/sponsorów w tym zakresie. Uważam, że ciekawy upominek/gadżet byłby dodatkową motywacją dla dzieci. Uczniowie już mnie pytali o nagrody. Także proszę rodziców o rozważenie tego tematu i zorganizowanie nagród dla 3 najlepszych uczniów naszej szkoły. Ja ze swojej strony zapewniam bieżące dodawanie nowych słów z lekcji angielskiego do nauki na platformę InstaLing, wpisanie dodatkowych dodatnich punktów z zachowania za udział w konkursie oraz oczywiście dodatkowe oceny z j. angielskiego dla pierwszych 3 miejsc w szkole: oceny celujące [6]- oceny cząstkowe- o wadze sprawdzianu. Wszystkim, którzy regularnie będą korzystać z InstaLing-u przez okres 3 miesięcy, ale nie uda im się wygrać wystawię również ocenę [6]- ocenę cząstkową wagi kartkówki. Natomiast tym, którzy przez 2 miesiące będą korzystali z Instaling na bieżąco- ocenę [5] wagi kartkówki. Ci, którzy skorzystają z Instaling-a przez 1 miesiąc- otrzymają ocenę [5] tej samej wagi co aktywność na lekcji. Proszę reprezentanta rodziców o przekazanie mi informacji zwrotnej do końca września 2020, abym 1 paździenrika 2020 mogła poinformować uczniów o nagrodach/niespodziankach, które rodzice dla nich przygotują.

Po zakończeniu konkursu uczestnicy konkursu wykonają (dowolną techniką) kartki promujące naszą miejscowość Zieloną Górę (naszą szkołę, gdzie uczniowie lubią uczyć się słówek metodą Insta.Ling) i wyślą je szkołom partnerskim oraz założycielom aplikacji Insta.Ling wraz z życzeniami z okazji zbliżającego się Nowego Roku 2021.

Dokładny harmonogram, regulamin konkursu i terminaż wyżej wymienionych działań będzie dostępny na tablicy ogłoszeń w szkole oraz w pokoju nauczycielskim.

Jeżeli Twoje dziecko nie ma jeszcze loginu i hasła to proszę zgłosić się do swego nauczyciela języka angielskiego lub napiać wiadomość na dzienniku elektronicznym wulkan do organizatorki.

Organizator międzyszkolnego konkursu

„Mistrz InstaLing-u”(2020r.)

Magdalena Andrzejewska